سئو و دیجیتال مارکتینگ

آژانس بازاریابی دیجیتال یا برند؟ چگونه شغلی را انتخاب کنید که دوستش دارید

فوریه 8, 2020

هنگام انتخاب نقش بازاریابی دیجیتال بعدی خود که ممکن است فکر کنید ، “باید آژانس کار کنم یا طرف مشتری؟” هر دو می توانند تجربیات کاری متفاوت را ارائه دهند. البته ، هر شغلی متفاوت است ، اما نمایندگی و طرف مشتری معمولاً انواع مختلفی از ویژگی ها ، چالش ها و مزایای متمایز را ارائه می دهند.

در زیر دلایلی را که ممکن است بخواهید برای آژانس کار کنید و چرا ممکن است یک برند را انتخاب کنید بررسی می کنیم. در این لیست نگاهی بیندازید تا به شما در یافتن بهترین مناسب برای شخصیت ، آرزوها و مقصد حرفه ای بازاریابی دیجیتال کمک کنید.

۱ ٫ کجا توانستم خلاق تر باشم؟

قبل از تصمیم به کار برای یک برند یا آژانس ، باید تعریف کنید که خلاقیت برای شما چه معنایی دارد. به این دلیل است که هر دو نوع نقش بازاریابی دیجیتال خلاقیت را به روش های مختلف ارائه می دهند. در اصل ، جایی که شما تصمیم به کار کردن دارید بستگی به نوع خلاقیت مورد نظر خود دارد. بیایید نگاهی بیندازیم که آژانس ها و مارک ها از نظر خلاقیت در زیر چه مواردی را به شما ارائه می دهند:

خلاقیت

آژانس – آژانس محیط کاری را فراهم می کند که به شما امکان می دهد با انواع مارک ها در یک محیط تفکر سریع خلاق شوید. در آژانس اساساً شما ایده ها و مهارت های خلاقانه خود را به این مارک ها می فروشید. شما می خواهید برای دریافت پروژه های جدید ، جالب و ایده های خلاقانه تازه خلاصه کنید – روزی ممکن است در حال ایده آل کردن یک ایده برای یک شرکت کفش باشید و روز دیگر ممکن است برای یک شرکت مالیاتی مشغول اجرای برنامه باشید. اگر دوست دارید با مفاهیم بزرگ خلاقانه کار کنید و از تنوع خلاقیت استفاده کنید ، این ممکن است جنبه بازاریابی دیجیتال برای شما باشد.

ایده

اگر برای شما ایده آل باشد: مهارتهای خلاقانه شما در پروژه های جدید ، تنوع و کار با ایده بزرگ رونق می گیرد.

نام تجاری – کار برای یک مارک به شما امکان می دهد درک عمیقی از مخاطبان مورد نظر خود به گونه ای کسب کنید که کار نمایندگی هرگز نتواند انجام دهد. این بدان معناست که باید بیشتر به یک روش استراتژیک بلند مدت فکر کنید. شما در حال کار برای یک مارک هستید و سعی در دستیابی به یک مأموریت دارید ، حتی اگر انواع KPI را داشته باشید که بتوانید به آنجا بروید تا بتوانید به آنجا بروید. اگر دوست دارید توانایی شکل گیری پیام مارک تجاری را داشته باشید و دوست دارید کنترل کاملی خلاقانه بر روی کمپین ها داشته باشید ، این ایجاد کنید می تواند جنبه بازاریابی دیجیتال برای شما باشد.

اگر برای شما ایده آل باشد: مهارتهای خلاقانه شما در تفکر استراتژیک بلند مدت ، درک مخاطبان و رشد برند رشد می کند.

۲ ٫ کجا می توانم بیشتر یاد بگیرم؟

باز هم آنچه در یک آژانس و مارک یاد می گیرید می تواند متفاوت باشد و به ماهیت شغلی که در آن کار می کنید بستگی دارد. با این حال ، شما اغلب مهارت های مختلفی را در هر دو آژانس و مارک یاد خواهید گرفت. بیایید نگاهی بیاندازیم به چند مهارت برجسته که ممکن است در زیر انتخاب کنید:

آنچه در یک آژانس یاد خواهید گرفت:

     

  • مدیریت مشتری – مهارت های فردی را از همکاری نزدیک با مشتری برای دستیابی به انتظارات خود به دست می آورید.
     
  • مهارت های زمانبندی – اکثر آژانس ها به صورت ساعتی پرداخت می شوند ، بنابراین یاد خواهید گرفت که چگونه برای وقت خود پاسخگو باشید و چگونه می توانید ساعت های خود را متناسب با آن مستند کنید.
     
  • حل مسئله – در آژانس شما مجبور خواهید شد سریع فکر کنید ، این بدان معناست که شما انواع مهارت های حل مسئله را یاد می گیرید تا به شما در رسیدن به مفاهیم خلاق کمک کند.
  •  

  • چند وظیفه ای – شما یاد می گیرید که چگونه می توانید انواع حساب ها را همزمان با حفظ کیفیت کار استاندارد حفظ کنید.
  •  

  • مهارتهای ارائه – شما اغلب مجبور خواهید بود ایده های خود را به مشتری ارائه دهید ، این بدان معناست که مهارت های ارتباط کلامی خود را آراسته خواهید کرد.

آنچه در یک مارک یاد خواهید گرفت:

     

  • استراتژی – یاد می گیرید که چگونه یک چشم انداز بلند مدت و استراتژی بازاریابی دیجیتال برای نام تجاری خود ایجاد کنید.
  •  

  • موقعیت یابی برند – مهارت های لازم برای رشد یک مارک و موقعیت یابی آن را در بهترین حالت ممکن ایجاد خواهید کرد.
  •  

  • اندازه گیری و تکرار – کار برای یک مارک امکان اندازه گیری عمیق و بلند مدت معیارهای کلیدی را فراهم می کند که به شما کمک می کند یاد بگیرید چگونه تفسیر داده ها را برای تصمیم گیری استراتژیک در مورد تجارت انجام دهید.
  •  

  • هدف قرار دادن KPI ها – شما می آموزید که چگونه KPI های طولانی مدت را تنظیم کنید ، اندازه گیری کنید ، ضربه بزنید و از آنها فراتر بروید که به رشد اقتصادی و دستیابی به اهداف خود در تجارت کمک می کند.
  • اقتصاد
     

  • تحلیل مخاطبان – کار برای یک مارک به شما این امکان را می دهد تا تحلیل عمیق تر و مداوم مخاطبان ، از جمله نظرسنجی ها ، مصاحبه ها و تحقیقات رسانه های اجتماعی انجام دهید.

۳ ٫ از کجا می توانم بیشترین درآمد را کسب کنم؟

در حالی که این نباید نیروی محرکه انتخاب باشدشغل ، درآمد شما اغلب می تواند یک عامل مهم در تصمیم گیری شما باشد. باز هم حقوق بسته به نوع شرکت و تعداد سالهای شرکت در تجارت و غیره متفاوت است. اگر به عنوان مثال می خواهید برای یک استارتاپ کار کنید ، احتمالاً مبلغ قابل توجهی کمتر از کار می کنید. یک شرکت بزرگ (و به احتمال زیاد شما هیچ مزایایی هم نخواهید داشت). با این حال ، در زیر شرایط عمومی حقوق و دستمزد شما می توانید از مارک ها و آژانس ها انتظار دارید:

آژانس – آژانس ها معمولاً حقوق شروع کمتری نسبت به مارک ها دارند. در آژانس ها اغلب مجبور خواهید بود که راه های خود را به دست آورید و قبل از شروع به کار گرفتن درآمدهای بزرگ ، تجربه مدیریت و نمایندگی مشتری را تجربه کنید. با این حال ، به دلیل شکاف مهارت های دیجیتال و تقاضای زیاد برای متخصصان ماهر در بازاریابی دیجیتال ، برخی آژانس ها تلاش کرده اند با استعدادها با برندها رقابت کنند و این بدان معنی است که آنها بسته های پرداختی خود را بالا برده اند.

اگر شما می خواهید چیزهای زیادی بیاموزید و مایل به مبارزه با حقوق بالاتر هستید ، ایده آل برای شما مناسب است.

مارک – مارک ها معمولاً مبلغ قابل توجهی بیشتر از آژانس ها می پردازند. البته شرکتهای بزرگتر غالباً بیشتر از شرکت های نوپا و مشاغل کوچکتر می پردازند. با این حال ، حتی مشاغل کوچک و نوپا نیز شروع به نبرد با استعداد کرده اند و پول و مزایای بیشتری را ارائه می دهند و پیشنهادات متضادی را در این فرآیند ارائه می دهند. به دلیل شکاف مهارت های دیجیتالی که در واقع وجود دارد ، بازار بازاریابی دیجیتال است – بنابراین اگر تصمیم می گیرید برای یک مارک کار کنید ، مطمئن شوید که می توانید بهترین معامله پولی را بدست آورید.

اگر برای شما ایده آل باشد ، می توانید بی درنگ درآمد کسب کنید.

۴ ٫ از کجا می توانم حرفه خود را پیشرفت کنم؟

آژانس – دنیای آژانس بسیار سریع حرکت می کند و معمولاً گردش مالی کاملاً بالایی دارد. به دلیل این فرصت ها می توانند بی پایان ثابت شوند و می توانید خیلی سریع از نردبان بالا بروید. با این وجود ، ممکن است در هنگام برخورد با افراد با استعدادی که برای موقعیت های یکسان مبارزه می کنند ، برخورد کنید زیرا نقاط جدید بسیار طاقت فرسا هستند.

اگر برای پیشرفت شغلی سریع باشد ، بعد از آن عالی است برای شما:

نام تجاری – کار برای یک برند از نظر پیشرفت شغلی متفاوت است. در یک مارک تجاری ممکن است بعضی اوقات منتظر بمانید تا مدیرتان کناره گیری کند زیرا افراد می توانند برای شغل پایدار و شاداب تر شرکت کنند. در سمت مارک تجاری حرکت به بعضی اوقات به معنای حرکت به سمت و پیدا کردن شغل جدید در یک تجارت جدید است. با این وجود ، اگر می خواهید به سرعت پیشرفت کنید ، ممکن است بخواهید از کارفرمای بالقوه خود در مورد برنامه پیشرفت شغلی خود و یا کار برای شروع کار بپرسید که در آن پرداخت ممکن است درخشان نباشد اما بالقوه برای پیشرفت و مالکیت نقش شما حماسی است.

اگر برای صعود مداوم به دنبال صعود پایدار هستید و برای حرکت به سمت پیشرفت آماده هستید ، ایده آل برای شما مناسب است.